Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: na lewo
...Romano” ChOG powinny być oznaczane, w terminie najpóźniej 20 dni od urodzenia, przez założenie
na lewym
uchu odpowiedniej klamry lub kolczyka, zawierającego na wierzchu kod identyfikacyjny hodowl

...‘Abbacchio Romano’ must be identified within 20 days of birth by a tag or button affixed to the
left
ear, the front of which shows the identification code of the holding in letters and figures and
Ponadto zwierzęta przeznaczone do produkcji „Abbacchio Romano” ChOG powinny być oznaczane, w terminie najpóźniej 20 dni od urodzenia, przez założenie
na lewym
uchu odpowiedniej klamry lub kolczyka, zawierającego na wierzchu kod identyfikacyjny hodowli, składający się z liter i cyfr, a na odwrocie kolejny numer seryjny zwierzęcia.

Furthermore, the animals intended for the production of the PGI ‘Abbacchio Romano’ must be identified within 20 days of birth by a tag or button affixed to the
left
ear, the front of which shows the identification code of the holding in letters and figures and the back the lamb’s serial number.

element wypukły „SLOVENSKÁ REPUBLIKA” nachodzący
na lewą
górną część wizerunku posiadacza i na pozostałą część karty;

relief element ‘SLOVENSKÁ REPUBLIKA’
situated through
the upper
left
part of the holders facial image and on the rest of the card,
element wypukły „SLOVENSKÁ REPUBLIKA” nachodzący
na lewą
górną część wizerunku posiadacza i na pozostałą część karty;

relief element ‘SLOVENSKÁ REPUBLIKA’
situated through
the upper
left
part of the holders facial image and on the rest of the card,

...powinna być wystarczająco wydajna, aby ścieki pokładowe, furty odpływowe itp. na prawej burcie i
na lewej
burcie mogły odprowadzić wodę pochodzącą z urządzeń zraszających i pożarowych, z uwzględnie

.1.6.3 The drainage from ro-ro decks and car decks shall be of sufficient capacity that the scuppers, wash ports etc. on the starboard and the port side shall be able to cope with a quantity of water...
.1.6.3 Instalacja osuszająca pokłady ro-ro oraz pokłady przeznaczone dla pojazdów powinna być wystarczająco wydajna, aby ścieki pokładowe, furty odpływowe itp. na prawej burcie i
na lewej
burcie mogły odprowadzić wodę pochodzącą z urządzeń zraszających i pożarowych, z uwzględnieniem przechyłu i przegłębienia statku.

.1.6.3 The drainage from ro-ro decks and car decks shall be of sufficient capacity that the scuppers, wash ports etc. on the starboard and the port side shall be able to cope with a quantity of water originating from drencher and fire pumps, taking into account the ship’s conditions of heel and trim.

...dla pojazdów jest wystarczająco wydajna, aby szpigaty, furty odpływowe itp., na prawej burcie i
na lewej
burcie mogły odprowadzić wodę pochodzącą z urządzeń zraszających i pożarowych, z uwzględnie

.1.6.3 The drainage from ro-ro decks and car decks shall be of sufficient capacity that the scuppers, wash ports etc. on the starboard and the port side shall be able to cope with a quantity of water...
.1.6.3 Instalacja osuszająca pokłady ro-ro oraz pokłady przeznaczone dla pojazdów jest wystarczająco wydajna, aby szpigaty, furty odpływowe itp., na prawej burcie i
na lewej
burcie mogły odprowadzić wodę pochodzącą z urządzeń zraszających i pożarowych, z uwzględnieniem przechyłu i przegłębienia statku.

.1.6.3 The drainage from ro-ro decks and car decks shall be of sufficient capacity that the scuppers, wash ports etc. on the starboard and the port side shall be able to cope with a quantity of water originating from drencher and fire pumps, taking into account the ship's conditions of heel and trim.

Prędkość kątowa steru dla zakresu wychyleń od 35°
na lewą
burtę do 35° na prawą burtę [1] Niepotrzebne skreślić.

Angular velocity of the rudder over the range 35° Port to 35° Starboard [1] Delete as appropriate.
Prędkość kątowa steru dla zakresu wychyleń od 35°
na lewą
burtę do 35° na prawą burtę [1] Niepotrzebne skreślić.

Angular velocity of the rudder over the range 35° Port to 35° Starboard [1] Delete as appropriate.

Spełnienie tego wymogu powinno również zostać sprawdzone dla wychyleń steru od 35°
na lewą
burtę do 35° na prawą burtę, gdy statek płynie z pełną prędkością.

This requirement shall also be checked, with the vessel
at
full speed, for
moving
the rudder over a range from 35° port to 35° starboard.
Spełnienie tego wymogu powinno również zostać sprawdzone dla wychyleń steru od 35°
na lewą
burtę do 35° na prawą burtę, gdy statek płynie z pełną prędkością.

This requirement shall also be checked, with the vessel
at
full speed, for
moving
the rudder over a range from 35° port to 35° starboard.

...wartość r1, należy odnotować czas t1 i wychylić ster na przeciwną burtę o taki sam kąt (np. 20°
na lewą
burtę) w celu zredukowania prędkości zwrotu do wartości r2 = 0, a następnie zapewnienia pono

When the turning speed r1 is reached, the time t1 shall be recorded and the rudder set to the same angle on the opposite side (e.g. 20° to port) so as to stop the turn and commence turning in the...
Gdy prędkość zwrotu osiągnie wartość r1, należy odnotować czas t1 i wychylić ster na przeciwną burtę o taki sam kąt (np. 20°
na lewą
burtę) w celu zredukowania prędkości zwrotu do wartości r2 = 0, a następnie zapewnienia ponownego jej wzrostu do wartości r3 podanej w pkt 2.2.

When the turning speed r1 is reached, the time t1 shall be recorded and the rudder set to the same angle on the opposite side (e.g. 20° to port) so as to stop the turn and commence turning in the opposite direction, i.e., to reduce the turning speed to r2 = 0 and let it to rise again to the value given in point 2.2.

Właściwości te są wykazywane za pomocą symulacji manewrów omijania na prawą i
na lewą
burtę przy zachowaniu wymaganych parametrów, wskutek czego nie mogą być przekroczone wartości graniczne czasu dla...

This shall be proved by simulated evasive action manoeuvres to port and starboard with prescribed values whereby for specific turning speeds of the vessel in response to putting across and then...
Właściwości te są wykazywane za pomocą symulacji manewrów omijania na prawą i
na lewą
burtę przy zachowaniu wymaganych parametrów, wskutek czego nie mogą być przekroczone wartości graniczne czasu dla określonych prędkości zwrotu w przypadku przełożenia steru na drugą stronę i sprawdzenia jego położenia.

This shall be proved by simulated evasive action manoeuvres to port and starboard with prescribed values whereby for specific turning speeds of the vessel in response to putting across and then checking the helm a certain time limit shall be complied with.

...w przednim polu widzenia i w obrębie łuku wynoszącego maksymalnie 180° (90° na prawą burtę i 90°
na lewą
burtę), z uwzględnieniem podłogi i sufitu; są one czytelne i wyraźnie widoczne z miejsca, kt

(aa) the control units and monitoring instruments are in the forward field of vision and within an arc of not more than 180° (90° to starboard and 90° to port), including the floor and ceiling. They...
aa) urządzenia sterujące i przyrządy pomiarowe znajdują się w przednim polu widzenia i w obrębie łuku wynoszącego maksymalnie 180° (90° na prawą burtę i 90°
na lewą
burtę), z uwzględnieniem podłogi i sufitu; są one czytelne i wyraźnie widoczne z miejsca, które zwykle zajmuje sternik;

(aa) the control units and monitoring instruments are in the forward field of vision and within an arc of not more than 180° (90° to starboard and 90° to port), including the floor and ceiling. They shall be clearly legible and visible from the normal position of the helmsman;

jeden manewr
na lewą
burtę z kątem wychylenia steru δ = 45°.

one
to
port with a rudder angle δ = 45°.
jeden manewr
na lewą
burtę z kątem wychylenia steru δ = 45°.

one
to
port with a rudder angle δ = 45°.

jeden manewr
na lewą
burtę z kątem wychylenia steru δ = 20°,

one
to
port with a rudder angle δ = 20°
jeden manewr
na lewą
burtę z kątem wychylenia steru δ = 20°,

one
to
port with a rudder angle δ = 20°

...wynosić przynajmniej 160 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 70 stopni
na lewo
i na prawo oraz 30 stopni w górę i w dół.

...field with both eyes should be at least 160 degrees, the extension should be at least 70 degrees
left
and right and 30 degrees up and down.
Ponadto poziome pole widzenia obuocznego powinno wynosić przynajmniej 160 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 70 stopni
na lewo
i na prawo oraz 30 stopni w górę i w dół.

Moreover, the horizontal visual field with both eyes should be at least 160 degrees, the extension should be at least 70 degrees
left
and right and 30 degrees up and down.

...wynosić przynajmniej 160 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 70 stopni
na lewo
i na prawo oraz 30 stopni w górę i w dół.

...field with both eyes should be at least 160 degrees, the extension should be at least 70 degrees
left
and right and 30 degrees up and down.
Ponadto poziome pole widzenia obuocznego powinno wynosić przynajmniej 160 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 70 stopni
na lewo
i na prawo oraz 30 stopni w górę i w dół.

Moreover, the horizontal visual field with both eyes should be at least 160 degrees, the extension should be at least 70 degrees
left
and right and 30 degrees up and down.

...wynosić przynajmniej 120 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 50 stopni
na lewo
i na prawo oraz 20 stopni w górę i w dół.

...visual field should be at least 120 degrees, the extension should be at least 50 degrees
left
and right and 20 degrees up and down.
Ponadto poziome pole widzenia powinno wynosić przynajmniej 120 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 50 stopni
na lewo
i na prawo oraz 20 stopni w górę i w dół.

Moreover, the horizontal visual field should be at least 120 degrees, the extension should be at least 50 degrees
left
and right and 20 degrees up and down.

...wynosić przynajmniej 120 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 50 stopni
na lewo
i na prawo oraz 20 stopni w górę i w dół.

...visual field should be at least 120 degrees, the extension should be at least 50 degrees
left
and right and 20 degrees up and down.
Ponadto poziome pole widzenia powinno wynosić przynajmniej 120 stopni, a jego rozszerzenie powinno wynosić przynajmniej 50 stopni
na lewo
i na prawo oraz 20 stopni w górę i w dół.

Moreover, the horizontal visual field should be at least 120 degrees, the extension should be at least 50 degrees
left
and right and 20 degrees up and down.

β 45°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego;

β 45°
to the left
and to the right for a single lamp;
β 45°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego;

β 45°
to the left
and to the right for a single lamp;

Kąt poziomy 45°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego:

Horizontal angle 45°
to left
and to right for a single lamp:
Kąt poziomy 45°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego:

Horizontal angle 45°
to left
and to right for a single lamp:

Kąt poziomy 80°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego:

Horizontal angle 80°
to left
and to right for a single lamp:
Kąt poziomy 80°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego:

Horizontal angle 80°
to left
and to right for a single lamp:

kąt poziomy 80°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego;

the
horizontal angle 80°
to the left
and to the right for a single lamp;
kąt poziomy 80°
na lewo
i na prawo dla światła pojedynczego;

the
horizontal angle 80°
to the left
and to the right for a single lamp;

Kąt poziomy 30°
na lewo
i na prawo dla pojedynczego światła odblaskowego;

Horizontal angle 30°
to left
and to right for a single reflector;
Kąt poziomy 30°
na lewo
i na prawo dla pojedynczego światła odblaskowego;

Horizontal angle 30°
to left
and to right for a single reflector;

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich